فروشگاه فیلتر روغن، هوا، کابین و روغن موتور کارکالا

فروش آنلاین لوازم مصرفی خودرو با قیمت مناسب و کیفیت بالا در سایت کارکالا

فروشگاه فیلتر روغن، هوا، کابین و روغن موتور کارکالا

فروش آنلاین لوازم مصرفی خودرو با قیمت مناسب و کیفیت بالا در سایت کارکالا

با ارزانترین قیمت و کیفیت بالا

با اطمینان بخرید..سایت کارکالا دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد

انواع فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر کابین و فیلتر بنزین

انواع روغن موتور، هیدرولیک گیربکس، واسکازین، ضدیخ و..

انواع مکمل سوخت، تیغه برف پاککن، لنت و ..

حتما از سایت ما دیدن نمایید و لوازم خودروی خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری نمایید:

https://www.carkala.com

دوستانی که قصد خرید عمده دارند لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرند.

09124603033

02632203209

آدرس ما جهت خرید حضوری: کرج-بلوار هفتم تیر- خیابان کیانپور-ابتدای خیابان خراسانی - روبروی مرکز بهداشت - پلاک 127

 

‌#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت

بالا رفتن قیمت دلار اصلاح قیمت خودرو را بی‌اثر نمود

کارشناس صنعت خودرو بیان نمود: هم‌زمان با اصلاح ۳۰ درصدی قیمت خودرو، قیمت دلار رشد بیش‌تری را داشته است و تاثیر اصلاح قیمت خودرو قبل از اعمال آن از بین رفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرحسن کاکایی با بیان این‌که اصلاح قیمت خودرو اتفاق لاجرمی بود که انجام شد، اظهار نمود: چنان چه اصلاح قیمت انجام نمیپذیرفت، تولید خودروسازی متوقف می‌شد، طبق اسناد موجود، باید افزایش 70 تا 80 درصدی در قیمت خودروها اعمال می‌شد تا هزینه‌هایی که طی 18ماه افزایش یافته بود جبران گردد، ولی با ملاحظاتی که سازمان حمایت از مصرف‌کننده داشت، برای جلوگیری از فشار به مصرف‌کننده تصمیم به افزایش 30 درصدی گرفت.

وی با بیان این‌که در پنج شش ماهه پیش بازار خودرو راکد بوده و ثبات نسبی در بازار ارز داشتیم، پیش‌بینی این بود که در صورت ثبات شرایط تیراژ تولید افزایش خواهد یافت، تصریح نمود: ولی تغییر و بی‌ثباتی در دیگر متغیرها مانع از این شد که بالا رفتن قیمت کارخانه اثری روی تیراژ تولید بگذارد.

به گفته خبرگزاری تسنیم، امیرحسن کاکایی، این موضوع برای خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا مصداق دارد و مونتاژکاران به واسطه بروزآوری قیمت‌ها طبق هزینه‌های تولید مشمول این شرایط نبوده‌اند.

وی همچنان ادامه داد: در تابستان سال‌های پیش کمبود برق اهمیت داشت و از مهر و آبان دیگر مشکلات برق حل می‌شد و در مقطع کوتاهی هم با ناترازی گاز روبرو بودیم ولی امسال موضوع ناترازی ابعاد عمیق‌تری پیدا نموده است، دیگر فقط ایران‌خودرو و سایپا اهمیتی ندارند، بلکه شرکت‌های زیرمجموعه و زنجیره تامین آنان درگیر موضوع انرژی می باشند و در بعضی از شهرها گاز و برق طولانی مدت قطع و مانع از تولید قطعات خودرو می گردد.

این استاد دانشگاه تصریح نمود: باید همه عوامل و مولفه‌ها در جای خود به درستی کار کنند تا تولید خودرو هم بتواند به جریان عادی خود بپردازد. می‌توان گفت بیش از 3 ماه زمان مفید تولید را در 9 ماهه امسال از دست داده‌ایم.

او موضوع حذف ارز نیمایی را از دیگر علت های ایجاد مشکل در تولید خودرو خواند و ادامه داد: اتفاق خارج از پیش‌بینی تولیدکننده، حذف ارز نیمایی بود و قیمت ارز مبادله‌ای هم از 42 هزار تومان سال پیش به 65 هزار تومان رسیده که این رشد قیمت نه تنها باعث تسهیل در تخصیص ارز نشده، مستقیما در همه ی زنجیره تولید اتومبیل و افزایش بهای نهاده‌های تولید موثر بوده است و علاوه بر آن، ارزش ریال هم تغییر قابل ملاحظه ای یافته که در هزینه‌های جنبی داخل کشور و تورم کلی تاثیر گذاشته است.

کاکایی با اشاره به رشد هزینه‌هایی مثل سوخت گازوییل، عنوان نمود: قیمت گازوییل در 2 ماه گذشته 12 هزار تومان بود که ظرف دو هفته اخیر به 25 هزار تومان افزایش یافته است که این موضوع علاوه بر قیمت تامین انرژی کارخانجات، هزینه حمل و نقل آنان را هم افزایش داده که مستقیما در بهای تمام شده تولید موثر خواهد بود.

او با تاکید بر این‌که حذف ارز نیمایی باعث رشد تعرفه تامین قطعات از مبدا خارج از کشور می گردد، اظهار نمود: پس از چند ماه تاخیر، با اصلاح 30 درصدی قیمت خودرو موافقت شده است، در حالی که دیگر شاخص‌ها افزایش به مراتب بیشتری داشته است که ربطی به خودروساز هم ندارد، خودروساز به طور طبیعی براساس اقتصاد کلان پیش‌بینی می نماید و تعهدات خود را می‌دهد وقتی بانک مرکزی نمی‌تواند تعهد خود را انجام دهد، چه کاری از دست خودروساز برمی‌آید؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی