هر سال یک خودرو جدید در سایپا تولید خواهد شد
هر سال یک خودرو جدید در سایپا تولید خواهد شد
گروه خودروسازی سایپا ظرفیت شایسته و قابل تحسینی دارد که بهواسطه آن میتواند هر سال یک خودرو جدید طراحی، تولید و روانه بازار کند.
»،معاون امور اقتصادی و برنامهریزی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و جمعی از مدیران ارشد این مجموعه از مرکز تحقیقات و نوآوری و خطوط تولید سایپا بازدید کردند و در جلسه مشترک با اعضای هیاتمدیره و مدیران ارشد سایپا درخصوص برنامههای آتی و توسعهای این گروه به تبادل نظر پرداختند. احمد خانی نوذری در بازدید از مرکز تحقیقات سایپا و خط تولید خودرو «شاهین» اظهار کرد: «صنعت خودرو، لوکوموتیو صنعت کشور است. بنابرین با فعالیت گسترده این بخش، سایر صنایع وابسته هم فعال میشوند.» وی با بیان اینکه سایپا در سالهای گذشته تولیدکننده پراید بود و این امر به شدت فعالیت گروه خودروسازی سایپا را زیر سوال میبرد، تصریح کرد: «با حذف خودرو پراید از خطوط تولید، سایپا توانست تصویر ذهنی مردم نسبت به این خودروساز را تغییر دهد.»
تغییر وجهه سایپا با ورود محصولات جدید به بازار
معاون امور اقتصادی وزیر کار با اشاره به اینکه با طراحی و ورود محصولات جدید مردم متوجه خواهند شد که سایپا به پیشرفتهای خوبی دست یافته است، گفت: «گروه خودروسازی سایپا ظرفیت شایسته و قابل تحسینی دارد که بهواسطه آن میتواند هر سال یک خودرو جدید طراحی، تولید و روانه بازار کند.» وی افزود: «اگر سیاستگزاران و تصمیمگیران صنعت خودرو به شرکتهای خودروساز انگیزه فعالیت دهند، خودروسازان با توجه به پتانسیلهایی که دارند میتوانند صنعت خودرو را متحول کنند و اشتغال جوانان را افزایش دهند.» خانی نوذری تاکید کرد: «گروه خودروسازی سایپا با نشاط، پویایی و پشتوانه قوی فنی و مهندسی میتواند مسیر توسعه خود را دنبال کند.»
شرط سوددهی شرکتهای خودروساز
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد نیز که معاون وزیر کار را در این بازدید همراهی میکرد، گفت: «در یک مقطع زمانی، گروه خودروسازی سایپا تنها مونتاژکار بود، اما اکنون بهواسطه ارتقای سطح علمی و فنی توانسته است در بخشهای مهم تولید خودرو به خودکفایی برسد.» حسین عامریان اظهار کرد: «تلاشها و فعالیتهایی که در سایپا صورت میگیرد، نشان میدهد این گروه خودروسازی روند توسعهای را در پیش گرفته است.» وی از سیاستگزاران خواست به صنعت خودرو بیشتر توجه کنند تا این بخش بتواند مسیر توسعهای خود را در شرایط هموار دنبال کند و بازدهی بیشتری داشته باشد.» مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با تاکید بر اینکه صنعت خودرو میتواند یک مجموعه سودده باشد، گفت: «اگر بسترهای مناسب برای تولیدات و طراحیهای جدید خودرو فراهم شود، شرکتهای خودروساز، سوددهی بیشتری خواهند داشت.»
برنامههای مرکز تحقیقات سایپا برای تنوعبخشی به محصولات
در همین راستا، عضو هیاتمدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی کشور گفت: «گروه خودروسازی سایپا با خروج پراید از خط تولید و ورود خودروهای جدید و بهروز توانست به پیشرفتهای خوبی دست پیدا کند و این امر قابل تقدیر است.» امیرحسین جلالی درباره روندی که گروه خودروسازی سایپا با وجود تحریمها طی میکند، اظهار داشت: «کارنامه کاری گروه خودروسازی سایپا نشان میدهد که در حد توان و با وجود سختترین تحریمها و محدودیتهای ناشی از کرونا توانسته است در زمینههای مختلف ازجمله توسعه محصول، ارتقای کیفیت و... عملکرد خوبی داشته باشد.» وی افزود: «مرکز تحقیقات سایپا برای تنوعبخشی به محصولات این مجموعه برنامههای جامعی دارد که امیدوارم با سرعت عملیاتی شود و مردم از نزدیک بلوغ صنعت خودرو و قطعهسازی را ببینند.» این فعال و کارشناس صنعت قطعهسازی کشور بیان کرد: «سایپا در حال طراحی محصولات جدید و بهروز است و قطعا محصولاتی عرضه خواهد شد که عموم مردم از آن رضایت داشته باشند.» وی با تاکید بر اینکه توسعه محصول نشانهای از عملکرد خوب یک مجموعه خودروساز است که خوشبختانه سایپا در این مسیر حرکت میکند، گفت: «یکی از ویژگیهای بارز گروه خودروسازی سایپا نگاه مدیریتی آن اقتصادی است. این امر سبب شده مجموعه سایپا، برخورد یکسان و یکنواخت در تصمیمگیری و اجرای سیاستهای خود داشته باشد.»
حذف پراید و تولید شاهین؛ نشانههای بلوغ صنعت خودرو
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو نیز در همین خصوص گفت: «گروه خودروسازی سایپا، دیگر به اسم تولیدکننده پراید در جامعه شناخته نمیشود و این اتفاق بزرگی است. این خودروساز با حذف پراید توانست خودروهای جدید و بهروزی را طراحی کند که با ورود آنها به بازار مردم متوجه خواهند شد صنعت خودرو رشد قابلتوجهی کرده است.» مازیار بیگلو با بیان اینکه حذف پراید انقلاب بزرگی بود که سایپا انجام داد، بیان کرد: «گروه خودروسازی سایپا، زمانی تصمیم به حذف پراید از خطوط تولید خود گرفت که صنعت خودرو در شدیدترین تحریمها به سر میبرد، اما این امر مانع فعالیت توسعهای سایپا نشد.» دبیر انجمن قطعهسازان با اشاره به اینکه خودروهای بهروزتر و جدیدتر جایگزین خودرو پراید شدهاند، تصریح کرد: «گروه خودروسازی سایپا در راستای خواست مردم و فضای جامعه نسبت به حذف پراید اقدام کرد که این اقدام هوشمندانه و کاملا درست بود.» وی با بیان اینکه طراحی و تولید خودرو شاهین سایپا نشان داد صنعت خودرو به بلوغ رسیده است و میتوان با همکاری قطعهسازان این مسیر را ادامه داد، افزود: «همه ما به این باور رسیدهایم که خودروسازی و قطعهسازی در کنار هم میتوانند خودروهایی تولید کنند که مردم از آن راضی باشند.
شما میتونید از هر جای کشور به ر احتی و با اطمینان از کیفیت فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر کابین، فیلتر بنزین و لوازم مصرفی خودروتون رو از سایت کارکالا سفارش بدین و اون رو درب منزل دریافت کنید.
سایت کارکالا دارای نماد اعتماد الکترونیکیه و تمامی فیلتر ها با گارانتی مرجوعی به شما تحویل داده میشه و البته با هر خرید بالای 500 هزار تومان یک هدیه از ما دریافت میکنید
جهت مشاهده فیلتر خودتون در سایت لطفا به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
https://www.carkala.com
#فیلتر_روغن #فیلتر_هوا #فیلتر_بنزین #فیلتر_کابین